takashimaya.jpg      turqua.gif

Türk Markaları, Tüzmen önderliğinde Japonya çıkarması yaptı Devlet Bakanı Kürşad Tüzmen, Turquality içinde yer alan markaların, Türkiye’nin en kaliteli ürünlerini Japon tüketicilerin hizmetine sunacağını belirterek, ”Turquality demek kaliteli ürün demektir” dedi. Turquality kapsamında Türk markalarının Japon tüketicisiyle buluşacağı Tokyo’nun önemli merkezlerinden Shinjuku bölgesinde Takashimaya mağazasında Shop-in-Shop düzenlenen törenle açıldı. Böylece Türk firma ve tasarımcıların ürünleri Japonya’nın önde gelen mağazalarından Takashimaya’da iki hafta boyunca sergilenme fırsatı buldu. Türk firmalarının böylesine güzel bir yerde bulunmasından memnuniyet duyduğunu ifade eden Bakan Tüzmen, Japonya ve Türkiye’nin çok önemli ortak özellikleri olduğunu, iki ülke bayraklarının aynı renkleri taşıdığını ve hem yer hem de göğün simgelendiğini anlattı. Tüzmen, şunları söyledi: ”(Böylelikle bütün evreni kapsıyoruz) diye düşünüyorum. Türkiye dünyanın en önemli tekstil ve konfeksiyon ihracatçılarından biridir. Burada Japonya pazarında yeterince tanınmadığımızı görüyorum. Bizim buradaki Turquality içinde yer alan markalar Türkiye’nin en kaliteli ürünlerini Japon tüketicilerin hizmetine sunacaktır. Kaliteli ürün almayı seven, mükemmeliyetçi Japon tüketicisine en kaliteli en güzel ürünleri en uygun fiyatlarla alım garantisini ben veriyorum. Turquality demek kaliteli Türk ürünleri demektir. Bizim ürünlerimizi kullandıkça kalite ve güzelliğin birlikte nasıl yaşanabildiğini göreceksiniz.” Devlet Bakanı Tüzmen, bugünkü açılışın bir başlangıç olduğunu, arkasının da geleceğini kaydetti. Türkiye İhracatçılar Meclisi Başkanı Oğuz Satıcı da dünyanın dört bir yanına ihraç ettikleri Türk ürünlerini Japon pazarına sunmaktan büyük memnunluk duyduklarını dile getirerek, Turquality Projesinin de bu vesileyle Japonya piyasası aracılığıyla dünya gündemine yeniden taşındığının altını çizdi. Takashimaya Genel Müdür Yardımcısı Yukino Sino da Japon tüketicisinin özellikle Avrupa ve ABD pazarına yöneldiğini belirtirken, Japonların Türk firmalarının ürünlerine ilgilerinin artmasını diledi. Sino, Türk firmalarını burada görmekten duydukları memnuniyeti de dile getirdi.

-TURQUALITY-


Devlet destekli marka geliştirme programı Turquality, Türk şirketlerinin uluslararası perakende pazarına girişini destekleyecek ilk çalışmasını Tokyo’da hayata geçirdi. Bu çerçevede Türk markaları Takashimaya mağazasında Japon tüketicilerle buluştu. Türk hazır giyim ve tekstilcilerinin kendilerini dünyanın farklı perakende pazarlarında göstermeleri ve bu pazarlarda yer bulmaları amacıyla yapılan söz konusu çalışma kapsamında Turquality/Marka destekli programda yer alan Damat&Tween, Derrı, İnci, Machka, Mavi, Network ve Vivaveneto marklı ürünler, Turquality tasarımcıları Hüseyin Çağlayan, Dice Kayek ve Atıl Kutoğlu imzalı ürünler ile Hakan Yıldırım, Arzu Kaprol, Özlem Süer’in ve 15. İTKİB Genç Moda Tasarımcıları finalistlerinden Deniz Koparal, Mehmet Işık ve Gökay Yalın’ın eserleri yer alıyor. Firmaların iki haftanın sonunda aldıkları sonuçlara göre, Takashimaya’da kalıcı stand açmaları da mümkün olabilecek. Verilen bilgiye göre, önümüzdeki günlerde daha da hız kazanması beklenen Turquality Projesi çerçevesinde 2004’de 2,3 milyon dolar, 2005’de 800 bin dolar, 2006’da da şu ana kadar 2,83 milyon dolar harcama yapıldı. Yıllık 35 milyon dolarlık bir harcama öngörülürken, bu yıl sonuna kadar harcama rakamının 4 milyon dolara ulaşması bekleniyor. Marka destek programı kapsamında ise yapılan harcama tutarı 2003’de 3,8 milyon dolar, 2004’de 3,5 milyon dolar, 2005′ de 6,2 milyon dolar, bu yıl ise 6,8 milyon dolar oldu.

-TAKASHİMAYA MAĞAZALARI-


Öte yandan, Türk markalarının satışa sunulacağı Takashimaya Mağazası 1831 yılında Kyoto’da ”Japanese Kimono” adıyla kurulurken, bugünkü adını 1919’da aldı. Japonya’da ilk vitrinli mağaza açan firma olan Takashimaya, 39,2 milyar yen (331,6 milyon dolar) sermayesi ve 832,9 milyar yen (7,1 milyar dolar) cirosu ile Japonya’nın en yüksek ciro yapan alış veriş merkezi konumunda bulunuyor. Turquality ürünlerinin sergileneceği Takashimaya Shinjuku’nun önümüzdeki yıl ilkbaharda 10 milyar yen (85 milyon dolar) harcamayla yenilenmesi bekleniyor.

Reklamlar