Japonya’nın başkenti Tokyo’da üç gün süren “Türk Moda Fuarı” ile Turquality kapsamında Japonya’nın en büyük mağazalarından Takashimaya da Türk tekstil ve hazır giyim ile ayakkabı sektöründen firmaların standlarının açılışını yapan ve resmi temaslarda bulunan Tüzmen, görüşmeler ve etkinliklerin başarılı geçtiğini vurguladı. Bakan Tüzmen, Japon iş adamlarıyla yaptıkları görüşmelerde onlardan Türkiye’de doğrudan yatırım yapmaları ve daha fazla Türk
malı ithal etmelerini istediklerini belirterek, şöyle dedi:
“Görüşmelerimiz çok olumlu geçti. Bize,
Toyota gibi başarı hikayelerinin sayısını artırmak istediklerini söylediler. Yeni yatırım alanları ile ilgi bilgi istediler. Kendileri zaten Türkiye’deki gelişmeleri çok yakından takip ediyorlar. Görüşmelerde bunu çok net olarak gördük Kasım ayında Türkiye’ye gelecek Japon iş adamları ile yapacağımız toplantılarda bu konularda somut adımlar atılacağına inanıyorum.”
Bu arada Türk-Japon İş Konseyi 16-17 Kasım tarihlerinde İstanbul’da toplanacak. Japon ekonomisinin yüzde 70’inin temsil edildiği iş adamları derneği Keidanen’de yer alan Mitsubishi, Kajima gibi büyük şirketlerin temsilcilerinin yer alacağı toplantıya, Kürşad Tüzmen de katılacak. Japonya’da yapılan etkinliklere ilişkin Bakan Tüzmen, şunları söyledi: “Japonya pazarı, ne yazık ki bizim bu güne kadar ıskaladığımız pazar oldu. Ama bir yerden başlamak lazım. Şimdi bu başlangıcı yaptık. Turquality ile işe başlamamız da son derece yararlı oldu. Japonya pazarına ancak kalitemiz ile girebiliriz. Bu nedenle doğru bir başlangıç yaptık.” Fuarda 3 gün boyunca Türk ürünlerinin sergilendiğini belirten Tüzmen, modacı Hüseyin Çağlayan’ın defilesinin de çok güzel olduğunu ifade etti. Tüzmen, “Yaptığımız faaliyetlere Japon tarafından üst düzey katılım olması da son derece sevindirici. Defileye Prenses Takamado’nun gelmesi ve defile sonrası düzenlenen kokteyle katılması da aynı derecede önemli” diye konuştu. JAPON HÜKÜMETİNİN İLK RESMİ TEMASLARI “Yaptığım resmi temaslar yeni Japon hükümetinin yabancı bakanlarla yaptıkları ilk temasları oldu” diyen Tüzmen, bu temasları sürdüreceklerini vurguladı. Tüzmen, şöyle konuştu: “Tokyo’da fırsat buldukça, büyük mağazaların yaş ve kurutulmuş meyve sebze reyonlarını gezdim, standartlarını inceledim. Türkiye bu pazarı iyi değerlendirebilir ve Japonya standartlarına uyabilirse yaş ve kurutulmuş meyve sebze sektörünün Japonya ihracatı hızla artar. Bu sektörde çok önemli fırsatlar olduğunu gördüm. Marketlerde çok yüksek fiyatlarla meyve sebze satılıyor. Türkiye olarak bu fırsatı iyi değerlendirebiliriz.” Bakan Tüzmen soru üzerine, son 40 günde dünya ekonomisine yöne veren ABD, Çin, Fransa ve Japonya’da görüşmeler yaptığını belirterek, “İhracatçılarımızla birlikte Amerika, Çin, Fransa ve Japonya gibi dev pazarlarda görüşmeler yaptık. Bu ülkelerin trilyonlarca dolar ithalatları var. Dünyanın her yerinde doğrudan yatırımları var. Bu büyük pazarlarda sabırla çalışmalarımızı sürdüreceğiz” dedi. Öte yandan Tokyo’da Japon firma yetkililerini ağırlayan ve bazı Türk firmalarına Japonya’da kalıcı olma imkanı sağlayan Türk Moda Fuarına, 3 gün boyunca 622 firma ziyareti yapıldığı öğrenildi. Türk tekstil ve hazır giyim sektörünün hedef pazarı Japonya, dünyaca ünlü markaların rekabet ettiği 27 milyonluk bir pazara sahip bulunuyor. Japonya söz konusu sektörde 50 milyar dolarlık ithalat gerçekleşiyor.

Reklamlar